Slipp onödig stress! Teckna fast avtal.
Startup
- Bokföring
- Bokslut
- Löneadministration
- Deklaration
- Affärsutveckling
- Posthantering
- Fakturaskanning
- Arkivering
50% Zen
- Bokföring
- Bokslut
- Löneadministration
- Deklaration
- Administration
- Posthantering
- Fakturaskanning
- Arkivering
75% Zen
- Bokföring
- Bokslut
- Deklaration
- Löneadministration
- Administration
- Posthantering
- Fakturaskanning
- Arkivering
100% Zen
- Bokföring
- Bokslut
- Deklaration
- Löneadministration
- Administration
- Posthantering
- Fakturaskanning
- Arkivering
Vad säger våra kunder?
Aldrin Doudchitzky
VD & Co-Founder - A43 Coffee
"Jag har haft ett flertal redovisningsbyråer under mina år före jag hittade Zen24, Zen24 har vart den redovisningsbyrån som verkligen gjort min bokföring enkel genom sina smidiga digitala lösningar samt enkel och trevlig kommunikation. Jag rekommenderar alltid Zen24 när någon söker en bra och smidig redovisningsbyrå."
Petter Nordlander
Co-Founder - Fourmation
"Snabba och proffsiga, moderna verktyg och arbetsflöden. Rekommenderas!"
Återkommande frågor
När vi fastställer ett fastpris så börjar vi i regel med en tre månaders inkörningsperiod med rörligt pris då vi avgör hur mycket tid och resurser som går åt till de tjänster som du som kund vill ha hjälp med. Därefter fastställer vi ett fastpris som gäller inom givna parametrar vad gäller transaktioner per månad, överlämning av underlag enligt överenskomna tidsramar med mera. Om din verksamhet kräver mer arbete än vad som ryms inom det överenskomna ramverket så kommer vi kommunicera det till dig, varefter vi avgör om vi ska debitera tjänster utöver ramverket med rörligt pris eller om fastprisavtalet behöver justeras upp.
I vårt arbete utgår vi alltid ifrån att all interaktion med oss ska vara så smidig och tydlig som möjligt. En vanlig lösning är att du som kund har en delad Dropbox-mapp med oss där du enkelt slänger in allt underlag. Vi arbetar även i en mängd olika bokföringsprogram, så om du redan använder ett sådant, så har vi inget emot att ta emot filer även där. Överlag är vi flexibla vad gäller de kanaler vi arbetar genom.
Ja, när du tecknar avtal kommer du tilldelas en redovisningskonsult som sedan håller i alla dina ärenden. All kontakt med oss går sedan genom din egen redovisningskonsult.
Det är alldeles utmärkt. Vi utför nämligen bokföringsarbetet i det system som kunden föredrar sedan innan, om det så är Visma, Speedledger eller Fortnox, eller helt enkelt i en Dropbox. Skillnaden blir att vi gör jobbet och att kostnaden för programmet ingår.
Att sköta sin egen bokföring föredras bland många, framförallt utifrån känslan av kontroll som det innebär. Om du själv arbetar i en verksamhet som är baserad på timdebitering, såsom konsultverksamhet, så kan det dock på sikt leda till stora alternativkostnader. Inte nog med att bokföring blir tråkigare och tråkigare desto mer roliga uppdrag du har. Om du debiterar dina kunder mer per timme än vad vi som bokföringsfirma debiterar dig, då sparar du rent av pengar genom att teckna avtal med oss.
Låt säga att du har så gott som full beläggning 40 timmar i veckan på dina uppdrag. Du debiterar dina kunder 1200 SEK i timmen. Det tar dig två timmar i månaden att sköta din bokföring. Vi kan garantera att vi gör din bokföring på halva den tid det tar för dig. Om du dessutom har ett fastpris på 690 SEK i månaden så blir din alternativkostnad för att sköta din egen bokföring i detta exempel 1710 SEK per månad. Detta innebär att du sparar 1710 SEK i månaden på att anlita oss för din bokföring.
Detta är en mycket återkommande fråga från potentiella kunder. Vi väljer att vända på fråga. Hur ofta tror du att du kommer ta dig tid att besöka din bokföringsfirma?
Svaret för de allra flesta är så gott som aldrig. Med dagens kommunikationsteknik är direktmöten allt ovanligare. Vi på Zen24 har valt att möta trenden genom att göra vår tillgänglighet så bra som möjligt. Dina kvitton och andra fysiska handlingar kommer du i regel att skanna in direkt i bokföringsappen eller med Dropbox-appen. Om du vill skicka in dem per post, är det bara att skicka dem till vår automatiska inskanningsbox i Göteborg.
Då våra bokföringskonsulter arbetar från flera olika EU-länder kan vi erbjuda branschens bästa tillgänglighet. Det vill säga, vi är till och med tillgängliga på svenska helgdagar.
Då vår personal också har flexibel arbetstid och arbetar personligt med sina kunder kan du som kund möjligheten att lägga upp dina virtuella möten med din bokföringskonsult som passar er bäst. Vi är tillgängliga över telefon, sociala medier, och mail.
Kort och gott, Zen24 är enklare att komma i kontakt med än den traditionella bokföringsfirman med öppetider måndag till fredag 9-16 i din hemstad, och kan dessutom erbjuda ett mer fördelaktigt pris.